Till senaste kommentaren

Pengarna tillbaka om du inte vinner på 6 månader

Hejsan! När jag skrev upp mig på postkodslotteriet var det för att jag fick ett erbjudande  om att vann man inget på 6 månader skulle man få pengarna tillbaka, har gått över 6 månader nu och ingen vinst. När och hur får jag mina pengar tillbaka?
Mvh
Johanna

Kommentarer

  • Hej Johanna!

    Om du har en lott med erbjudandet "Pengarna tillbaka" om du inte vunnit något under sex månader, sätts dessa automatiskt tillbaka på ditt konto efter den sjätte månadens deltagande om vinst uteblivit.

    Till exempel:

    När du betalade i mars var det för att din lott skulle börja delta från och med april spelmånad, då det är förskottsbetalning.

    September spelmånad är således den sista månaden i erbjudandet och efter det betalas pengarna automatiskt ut till dig inom fyra veckor.

    Återkom gärna om du har frågor.

    Lycka till i lotteriet!

    Vänligen,

  • Om man fått pengarna tillbaka så fortsätter väl prenumerationen som vanligt tills man ev. själv avslutar?
  • Hej Björn,
    Tack för ditt meddelande.

    Det stämmer att prenumerationen löper vidare automatiskt, tills dess att man själv väljer att avsluta.

    Ha en fin vecka!
  • Gäller det för alla som gått med Postkodslotteriet, eller är det något speciellt erbjudande när det gäller "pengarna tillbaka" ?

  • Hej Eva,
    Vad bra att du hör av dig.

    Erbjudandet gäller endast på de lotter som tecknas med kampanjen.

    Vänligen,
  • ​​​​Hej, jag gissar att vinst av extralott innebär att man räknas som vinnare och man därmed inte får tillbaka pengarna? Stämmer det?
  • Hej Gustav,
    Tack för ditt meddelande.

    Ja, alla vinster räknas in i erbjudandet.
    Även de mindre vinsterna såsom extralotter.

    Återkom om du har frågor.

    Vänligen,
  • Hej. Jag skaffade en lott under denna kampanj men har flyttat under mina 6 månader och då blivit tilldelad en "ny" lott, kommer det påverka mina chanser att få pengarna tillbaka?
  • Hej Elin,
    Tack för ditt inlägg.

    Flytten påverkar självfallet inte chansen att få pengarna tillbaka.
    Har du inte vunnit något under till och med mars spelmånad läggs 1020 kronor in på samma konto som du betalar lotten ifrån.

    Vänligen,
  • Har förmig att om man inte vunnit under sommarmånaderna så gick man pengar tillbaka.. stämmer det? I så fall borde jag få tillbaka då jag inte vunnit något på länge..
  • Hej Maria,
    Tack för ditt inlägg.

    Sommarkampanjen - 500 kronor tillbaka per lott om du inte vinner under juni, juli och augusti - gäller endast för lotter som tecknades med det erbjudandet under maj månad.

    Om du har frågor kring din prenumeration är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice. Du når oss på telefonnummer 0771-22 55 22, helgfria vardagar 08.00-18.00.

    Önskar dig en fin dag och lycka till i våra utlottningar!
  • Hej,

    Jag nappade på sommarkampanjen, "500 kronor tillbaka om du inte vinner under juni, juli och augusti". Tyvärr vann jag inte men har inte fått 500 kronor.

  • Hej Gerry,
    Tack för ditt inlägg.

    Utbetalningen av 500 kronor från sommarkampanjen görs i slutet av september. Pengarna sätts in på ditt registrerade utbetalningskonto.

    Vi önskar dig en trevlig helg!
  • Hej, är det någon garanti för vinst över tid? Jag har inte vunnit något på 15 månader..
  • Hej Kristina,
    Tack för din fråga i kundforumet!

    Vi kan aldrig garantera en vinst då dragningarna görs helt slumpmässigt.

    Ibland har man otur under en längre tid och blir utan vinst ett litet tag, och under vissa perioder vinner man lite mer.

    Jag håller mina tummar för att du snart får vinna en av våra stora vinster!
  • Hej! Jag har inte vunnit nåt sen Oktober 2019..
    Hur vet man om min lott gäller för att få pengarna tillbaka efter 6månader utan vinst? För 6 månader var i April

    mvh// Angelica
  • Hej Angelica,
    Vad tråkigt att turen inte varit med dig!

    För att erbjudandet om pengarna tillbaka vid utebliven vinst efter sex månader ska gälla måste lotten vara tecknad med kampanjen.

    Om du vill att vi kikar närmare på din prenumeration är du välkommen att ringa vår kundservice på 0771-22 55 22 eller skicka ditt ärende tillsammans med personuppgifter i ett mejl till kundservice@postkodlotteriet.se.

    Tänk på att inte lämna ut personliga uppgifter i vårt kundforum då ditt inlägg kan ses av andra.

    Ha en fin dag!

    Vänligen
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.