Betalning

Har ni ändrat datum för när pengarna för lotten dras? Har någon svag aning om att jag fick ett mail om det. Pengar har dragits från mitt konto 27/11 och 2/12. Dras nästa i början på januari då?
Mvh Annika

Kommentarer

  • Hej Annika,
    Tack för din fråga.

    Ja, det stämmer. Från december ändras betalningsrutinerna för Postkodlotteriet vilket betyder att betalningen för din lottprenumeration dras första bankdagen varje månad, en månad i förskott.

    Ändringen innebär att:
    • I slutet av november betalar du för december spelmånad.
    • I början av december betalar du för januari spelmånad.

    Det blir alltså två betalningar tätt efter varandra som avser två spelmånader för din lott/dina lotter.

    Detta sker självklart bara vid ett tillfälle. Därefter dras betalningen som vanligt en gång i månaden, den första bankdagen.

    Skälet till ändringen är att vi vill minimera risken att du som kund missar en lottdragning. Skulle autogirobetalningen av någon anledning inte fungera har du med den nya ändringen alltså gott om tid att betala.

    Har du fler frågor eller något du vill veta mer om så är du alltid välkommen att ringa in till oss på kundservice.

    Du når oss på nummer 0771–22 55 22 och vi sitter redo att hjälpa dig helgfria vardagar mellan 08.00-18.00.

    Vänliga hälsningar,
  • Hej! Kan man betala lott/lotter via BankID på dator eller faktura?
  • Hej Bo,
    Tack för ditt inlägg!

    I dagsläget erbjuder vi tre olika betalsätt - autogiro, kort och faktura.

    Mer information om de olika betalsätten hittar du i vårt inlägg om Betalsätt.

    Återkom gärna om du har fler frågor.

    Vänligen,
    Maria Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.