Till senaste kommentaren

Ny betalningsrutin för autogiro i december

Hej!

Jag har fått ett brev från er om betalningsdatum. vad betyder det ?

Vänliga hälsningar,

Sophia Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Sophia,
    Tack för ditt inlägg.

    Från december ändras betalningsrutinerna för Postkodlotteriet vilket betyder att betalningen för din lottprenumeration dras första bankdagen varje månad, en månad i förskott.

    Ändringen innebär att:
    • I slutet av november betalar du för december spelmånad.
    • I början av december betalar du för januari spelmånad.

    Det blir alltså två betalningar tätt efter varandra som avser två spelmånader för din lott/dina lotter.

    Detta sker självklart bara vid ett tillfälle. Därefter dras betalningen som vanligt en gång i månaden, den första bankdagen.

    Skälet till ändringen är att vi vill minimera risken att du som kund missar en lottdragning. Skulle autogirobetalningen av någon anledning inte fungera har du med den nya ändringen alltså gott om tid att betala.

    Har du fler frågor eller något du vill veta mer om så är du alltid välkommen att ringa in till oss på kundservice.

    Du når oss på nummer 0771–22 55 22 och vi sitter redo att hjälpa dig helgfria vardagar mellan 08.00-18.00.

    Vänliga hälsningar,
    Marlene Kundservice
  • Hur betalar man om dragning inte skett (kunnat göras) via autogiro?

    Lennart Larsson
  • Hej Lennart,
    Tack för ditt inlägg.

    När du betalar via autogiro görs tre uttagsförsök under månaden, för att undvika att du ska missa en spelmånad.

    Om betalning inte fungerade den andra bankdagen, görs ett nytt försök en vecka senare.

    Och om den betalningen inte fungerar, görs fler uttagsförsök i slutet av månaden.


    I december 2019 gör vi det andra uttaget den 9 december och det tredje uttagsförsöket sker mellan den 27-30 december.

    Om din betalning kan dras vid något av dessa tillfällen kommer du inte att missa något deltagande med din lott/dina lotter.

    Om du vill att vi kikar på din prenumeration är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

    Du når oss på telefonnummer 0771-22 55 22, helgfria vardagar mellan 08.00-18.00.

    Vänliga hälsningar,
    Marlene Kundservice
  • Känns konstigt att ni börjar dra första bankdagen i månaden nu blir bra ränta på pengarna !
    Susanne Blomgren
  • Hej Susanne,
    Vad trevligt att du skriver till oss här i kundforumet.

    Anledningen till att vi drar första bankdagen varje månad är för att man ska ha hela månaden på sig att kunna betala för att delta nästkommande månaden.

    Tidigare när en del kunder betalade i slutet utav månaden hade man endast tre dagar på sig att kunna delta månaden därpå.

    Önskar dig en fin fortsättning!
    Sandra Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.