Till senaste kommentaren

Har ni säljare som ringer angående Grannyran?

Hejsan!
Min sambo blev uppringd idag från ett 031-nummer som påstod vara från er att vår adress här i Falun kommer att vara med i nästa Grannyra nu 2019 och om han ville börja prenumerera/köpa lotter nu inför Grannyran. Han eller jag har aldrig haft lotter hos er tidigare. Var samtalet verkligen från er eller är detta en bluff??? Vi brukar ju alltid annars få erbjudanden från er via posten.
Vänliga hälsningar
Annica i Falun

Kommentarer

  • Hej Annica,
    Tack för ditt inlägg.

    Det stämmer att våra säljare ringer ut inför Grannyran.
    De brukar meddela att postnumret är med och deltar i dragningen men var Grannyran hamnar vet vi inte i förväg.
    Önskar du spärra ert nummer för samtal framöver kan du göra det på vår hemsida.

    Vänligen,
  • Hej jag blev uppringd idag och fick veta att mitt postnummer är med i grannyran, hur vet jag att det inte är någon bluff?

    Det är svärt att se själv men personen som ringde sa att jag kommer få ett sms med bankgiro nummer/ plusgironummer.

    Stämmer det?
  • Hej Sofia,
    Toppen att du hör av dig!

    Alla postnummer med betalda lotter är med i varje dragning som görs. Våra säljare ska informera om kommande utlottningar som ditt postnummer är med och har chans att vinna.

    Självklart ska de vara tydliga med att det är utlottningar för alla lottköpare och de kan aldrig garantera en vinst i postnumret på de lotter som man köper.

    Om du har tackat ja till lotter i samtalet med säljaren stämmer det att vi brukar skicka ett sms där du får registrera ditt autogiro med hjälp av Mobilt BankID. Vi ber aldrig om kontouppgifter i samtalet.

    Du kan även registrera ett autogiro via vår hemsida.

    Om du har fler funderingar är du varmt välkommen att ringa vår kundservice på 0771-22 55 22 helgfria vardagar 08.00-18.00.

    Tänk på att inte lämna ut personliga uppgifter i vårt kundforum då ditt inlägg kan ses av andra. 

    Vänligen,
  • Hej!
    jag har två lotter och blev uppringd av en lottsäljare som sa att om jag köper två till så har jag 4 chanser av 7 till att vinna i nästa grannyra.
    men jag köpte ej tycker att det lät lite konstigt.
    Är inte alla med lott i hela Sverige med i dragningen grannyran sa jag, men han påstod att det bara var halva Sverige var med.
    Är det sant att ni begränsar dragningen till typ Västsverige.
    Mvh Ingemar.


  • Hej Ingemar,
    Tack för ditt inlägg!

    Vi uppskattar din feedback och beklagar verkligen att du fick felaktig information i samtalet. Självklart ska säljarna alltid vara tydliga med vad de erbjuder och vara professionella i alla sina samtal. Våra säljare ska informera om att ditt postnummer är med i utlottningarna och att alla postnummer med betalda lotter är med i dragningen.

    Eftersom alla våra utlottningar inklusive Grannyran är helt slumpmässiga, vet vi aldrig i förväg var vinsterna kommer att landa och våra säljare kan således aldrig garantera en vinst på de lotter som man köper eller att ett visst postnummer kommer att vinna.

    Om du tycker att samtalet inte gått rätt till, vill vi självklart ta det vidare med ansvarig chef. Då är du välkommen att kontakta oss i ett privat meddelande till kundservice@postkodlotteriet.se med ditt kund- och telefonnummer samt säljarens telefonnummer samt dag och tidpunkt för samtalet.

    Önskar dig en fortsatt fin sommar och lycka till i kommande utlottningar inklusive Grannyran nu i oktober med 114 miljoner i potten!

    Vänligen,
    Maria Kundservice
  • Hej! Fick ett samtal från någon säljare som påstods sig vara er, från +46756106898. Dom hävdade att vi var med i postkodlotteriet (vilket inte stämmer) och sen väldigt ledande försökt kränga någon ny månadslott med 50% rabatt första 3månaderna. Är det här bluff och båg eller ni som ger i uppdrag till så oproffsiga och skärrande säljarkonsulter?
  • Hej Joel,
    Tack för ditt inlägg i vårt kundforum!

    Det stämmer, telefonnumret tillhör en av de säljbyråer vi samarbetar med. Just nu ringer försäljarna ut angående köp av lotter i samband med Grannyran nu i oktober med 114 miljoner i potten.

    Upplevde du att samtalet inte gick rätt till tar vi gärna din feedback vidare till de ansvariga. Meddela oss då i ett privat mejl till kundservice@postkodlotteriet.se vilken dag och tid försäljaren ringde samt ditt telefonnummer som säljaren ringde dig på.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!

    Vänligen,
    Maria Kundservice
  • Hej! En person ringde mig just om lotter inför någon utlottning på mitt postnummer i november.

    Har blivit uppringd av många liknande nummer senaste dygnet.
    Är det ni eller bluff?
  • Hur spärrar man era aggressiva försäljning av lotter ni ringer upp om och om igen detta är trakasserier!!!! Helt sjuk vad är det för fel på er och nej är nej
  • Hej Jim,
    Tack snälla för ditt inlägg!

    Självklart ska vi inte ringa dig med erbjudanden om det är oönskat.

    Du kan själv spärra ditt telefonnummer samt adress på vår Hemsida via BankID.

    Vi hjälper dig också så gärna med att lägga in en reklamspärr om du ringer oss på 0771-22 55 22 helgfria vardagar 8-18 eller om du skickar ett privat mejl med ditt telefonnummer till kundservice@postkodlotteriet.se

    Vänligen notera att vi inte utför reklamspärrar direkt via vårt offentliga kundforum för att inte personlig information som telefonnummer och adresser ska publiceras för alla att se.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!

    Vänligen,
    Maria Kundservice
  • Hejsan, detta nummer ringde mig om lotter precis: ‭073-471 51 **‬, är det en av era säljare eller är det nån typ av bluff?
  • Hej Elias,
    Tack för ditt inlägg i vårt kundforum!

    Det stämmer, telefonnumret tillhör en av de säljbyråer vi samarbetar med. Just nu ringer försäljarna ut angående köp av lotter i samband med våra kommande utlottningar i slutet av året. Hela december lottar vi ut 1 miljon varje vardag till ett postnummer och i januari vid spelårets slut går vår allra största final Grannyra av stapeln med hela 257 miljoner i potten.

    Du är alltid välkommen att ringa oss om du har några frågor eller funderingar. Du når oss på 0771-22 55 22 helgfria vardagar 8-18.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!

    Vänligen,
    Maria Kundservice
  • Hej,

    Räcker det att bocka ur "telefoni" under mina sidor för att slippa alla samtal som kommer flera gånger om dagen, från olika nummer och som verkar kopplas ihop med er?
    Som Elias ovan skriver: 073-471 51 **, med olika kombinationer på slutsiffrorna.

    Känns otroligt oseriöst med sånt intensivt ringande, lätt att missta för bluffsäljare.

    Mvh
    Elin
  • Hej Elin,
    Tack snälla för din inlägg!

    Det stämmer, du kan kryssa för att lägga in en spärr för Telefoni - Erbjudande för att inte få säljsamtal i framtiden.

    Jag ser nu att du har lagt in det själv på din kundprofil. Så ditt namn och telefonnummer kommer således inte att finnas med på försäljarnas nya ringlistor.

    Om du skulle vilja ta en extralott i samband tex Grannyran nu i januari, så är du välkommen att ringa oss direkt på 0771-22 55 22 helgfria vardagar 8-18.

    Ha en jättefin helg och lycka till i kommande utlottningar!

    Vänligen,
    Maria Kundservice
  • Ringde en och sa att grannyran i januari 2021 skulle vara i staden där jag bor och sa att postnumret skulle garanterat vinna. Då visste jag att det var en bluff. Ni säger ju själva att ni inte vet i förväg var grannyran ska bli
  • Hej Erik,
    Tack snälla för ditt inlägg!

    Vi uppskattar verkligen din feedback. Jag beklagar att du har haft en negativa upplevelse av våra försäljare. Så ska det definitivt inte gå till. Alla postnummer där det finns betalda lotter är givetvis med i utlottningen till Grannyran samt alla andra utlottningar som är helt slumpmässiga. Så vi vet således aldrig i förväg var eller till vem vinsterna landar.

    Vi tar gärna numret, dagen och tiden försäljaren ringde dig ifrån samt ditt nummer, så kan vi ta din feedback vidare till de ansvariga. Du är välkommen att skicka denna information till kundservice@postkodlotteriet.se

    Önskar dig en fortsatt fin dag!

    Vänligen,
    Maria Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.