Hur får man vinstbesked?

Hej.
När dras vinnande postkod och hur blir man informerad om man är med?
Fick ett telsamtal förra veckan av postkodlotteriet(sa de iallafall)att våran postkod vunnit i aprils dragning
Gunilla Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Gunilla,

    Vi har olika vinstdragningar varje dag.
    Beroende på vad det är för vinst och vad vi har för uppgifter till dig kontaktar vi dig via SMS, mejl, samtal eller brev.
    Vi vet aldrig vart vinsterna hamnar i förväg. 
    Vad vi har för vinster under en vecka ser du nedan:


    Vänligen,

    Hanna
  • Tack för snabbt svar ,men min fråga var när nästa grannyra är,och om det dras långt i förväg eftersom jag fick ett samtal om att min postkod var med i nästa grannyra.om så inte är fallet,ska jag då utgå ifrån att nån bedragare ringt och försökt att få mig att köpa fler lotter
    Gunilla
  • Hej igen Gunilla,

    Nästa Grannyra är i april och den dras samma månad.
    Då vi har förskottsbetalning är betalningen som sker i mars för deltagandet i april.
    Vart Grannyran landar vet vi således inte ännu men våra säljare brukar meddela att ditt postnummer är med i dragningen för Grannyran.

    Vänligen, 

    Hanna
  • Är inte alla postnummer med i dragningen till grannyran? Är alla postnummer med, vilket jag tar för givet att de är, är det ett sätt att hetsa folk att köpa lott genom att säga att ens postnummer är med i grannyran. Min fru fick också ett sådant samtal och hon uppfattade som att vårt postnummer hade vunnit, men vi tyckte det var konstigt att vinnarna redan hade utsetts. Ni bör ändra ert sätt att sälja lotter.
    Med vänlig hälsning
    Bengt
    Bengt Malmqvist
  • Hej Bengt!

    När vi drar vinnande postnummer i Grannyran finns alla betalda lotter för den spelmånaden med i potten, lite som en tombola. Det sker så klart digitalt och alltid tillsammans med Spelinspektionen.

    Här kan du läsa mer om Grannyran: www.postkodlotteriet.se/om-lotten/grannyran.html

    I övriga dragningar finns varje postnummer med en gång per vinstdragning, oavsett hur många lotter som deltar just där.

    Ha en fin dag!
    Sandra Kundservice
  • Hej måste man rätta lotterna dagligen för att få någon vinst alls eller dras det automatiskt?

    Också, jag har inte vunnit sedan i Juli förra året, det har nästan gått ett helt år utan något. Finns det någon vinst garanti? Svågern vinner nästintill jämt och här händer absolut inget trotts att jag betalar på två lotter. Har betalat över 2000kr nu och börjar såklart ångra mig.
    Sam
  • Hej Sam,
    Tack för ditt meddelande.

    Vi har full vinstbevakning och meddelar dig om det blir en vinst på dina lotter. Beroende på vad det är för vinst och vilka kontaktuppgifter vi har till dig så skickas vinstbesked antingen via sms, mejl eller brev.

    Alla vinster sätts in automatiskt på ditt registrerade konto inom fyra veckor från vinsttillfället.

    Vi vill så klart att alla ska vinna, men det är helt och hållet slumpen som avgör var vinsterna landar i vårt avlånga land. Alla dragningar övervakas av Spelinspektionen.

    Jag håller tummarna för att du snart får vinna en av våra stora vinster!

    Glöm inte bort att det är du och alla andra kunder i lotteriet som möjliggör för våra förmånstagare att utföra sitt fantastiska arbete.

    Ha en fin dag!

    Vänligen,
    Sandra Kundservice
  • Hej!
    När jag tittar på vinstplanen så ser jag att mitt postnummer vunnit, men vet inte när och om jag vunnit på mina lotter?Jag antar att det inte bara hänger på rätt postkod eftersom jag inte kan se att jag vunnit annat än en extra lott den senaste tiden. Vet heller inte hur länge den extralotten gäller?
    Hanna
  • Hej Hanna,
    Tack för ditt inlägg.

    Vinstkartan visas det samlade värdet av alla vinster som fallit ut i ett postnumret sedan lotteriet startade 2005.

    Det kan vara extralotter, bilar, mindre kontantvinster, specialvinster, Grannyror och mycket mer. Vissa vinster faller ut på unik lott, och andra för alla i postnumret.

    För att se dina tidigare vinster kan du logga inMina sidor.

    Klicka på Rätta lott - scrolla ner på sidan till Tidigare vinster. Där hittar du en sammanställning av alla tidigare vinster samt vinstdatum.

    Extralotter deltar under en månads spelomgång. Läs gärna mer här: Extralott

    Om du har fler funderingar kring din prenumeration är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice. Du når oss på telefonnummer 0771-22 55 22, helgfria vardagar 08.00-18.00.

    Vänligen,
    Marlene Kundservice
  • Hej!
    Läste i tidningen idag att postkodteamet varit i Tibro och delat ut vinster igår.
    Vi bor i vinnande postkod men inte fått något meddelande att vi vunnit.
    När jag rättade lotten fick jag meddelande om att det inte var någon vinst
    Jag har postnummer 54335 VW 269 och en extralott som jag inte vet om den är med i dragningen.
    Mvh
    Kent och Kerstin Blom
    kerstin blom
  • Hej Kerstin,
    Tack för att du hör av dig till oss!

    I dagsläget ser jag ingen vinst på din kundprofil.

    Däremot gör vi till exempel våra tv-inspelningar före det officiella vinstdatumet, så om vi varit på plats i området kan det ju handla om vinster som ännu inte är officiella.

    Om du blir en vinnare blir du som vanligt alltid kontaktad av oss när det officiella vinstdatumet passerat.

    Ett tips är att kontrollera så att vi har aktuella kontaktuppgifter till dig på "Mina sidor" så att vi når dig om turen är framme!

    Jag håller tummarna för dig och önskar dig en fortsatt fin onsdag!
    Sandra Kundservice
  • Hej!
    Om det blir vinst, liten eller stor hör ni då alltid av er!? Alla har inte Bank ID/ Gun-Britt
    Lars Ronnie Österlind
  • Hej Gun-Britt,
    Tack för din fråga!

    Det är ingen fara om du inte har BankID - vi har full vinstbevakning och meddelar dig alltid om du vinner! 

    Beroende på vad det är för vinst och vilket kontaktinformation vi har till dig så får du vinstbesked antingen via sms, mejl, samtal eller brev.

    Extra lycka till i kommande utlottningar!
    Sandra Kundservice
  • Om jag vill smyga fram mina vinster genom Rätta lott och inte bli uppringd eller kontaktad via e-post, vilka inställningar gör jag då?
    Christer
  • Hej Christer,
    Tack för din fråga i kundforumet!

    Vi har skyldighet att meddela dig när du vinner men du kan själv välja huruvida du vill ha vinstbesked om mindre vinster via e-post eller sms.

    Detta val hittar du under fliken "Utskick" på "Mina sidor" när du loggar in med BankID på hemsidan.

    För större vinster kontaktar vi dig via samtal, brev eller till och med besök.



    Stort lycka till!

    Sandra Kundservice
  • Hej!
    Ni meddelar om man vunnit via sms, mejl, samtal eller brev.
    Eftersom det är så många oseriösa som ringer, så svarar jag
    inte på okända telefonnummer, men kollar efteråt vem det var
    som ringde. Ser man då om telefonsamtalet var från postkod-
    lotteriet?
    Ingegerd
  • Hej Ingegerd,
    Det är en mycket bra fråga du ställer!

    Vi har olika nummer som vi ringer från. Ibland är det vårt produktionsbolag, ibland är det vår kundservice.

    Om du inte svarar brukar vi skicka ett sms och förklara vilka som försökt nå dig.

    Känner du dig orolig att svara eller har missat ett samtal kan du givetvis alltid ringa vår kundservice för att få det bekräftat. Du når oss på 0771-22 55 22 helgfria vardagar 08.00-18.00.

    Hoppas vi hörs om en vinst hos dig snart!

    Vänligen,
    Sandra Kundservice
  • Tack, för ett snabbt och tydligt svar.

    Jag hoppas på vinst!!


    Ingegerd

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.