Inloggning med BankID

Hejsan! Jag undrar varför det ej går att logga in med mailadressen plus lösenord?
Arne Svahn Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Arne,
    Tack för din fråga!

    Från den 1 november 2019 har vi gjort om inloggningen.

    Nu kan man endast logga in med Mobilt BankID och BankID på dator. Anledningen till detta är att ökad säkerheten är ett krav i den nya spellagstiftningen som träder i kraft från årsskiftet. Vi har därför valt BankID som är den allra säkraste metoden eftersom vi värnar om din integritet och trygghet.

    Läs gärna mer om tryggare inloggning med BankID och hur du skaffar det på vår hemsida.

    Om du inte vill skaffa BankID erbjuder vi fortfarande vinstbevakning och meddelar dig när det blir en vinst på dina lotter. Vinsterna betalas ut automatiskt inom fyra veckor.

    Har du fler funderingar är du alltid varmt välkommen att ringa vår kundservice på 0771-22 55 22, helgfria vardagar 08.00-18.00.

    Ha en fin dag!

    Vänligen,
    Sandra Kundservice
  • Hej !

    Varför fungerar ej inloggningen med Bank-ID ????
    Jag har Bank-ID och detta har fungerat tidigare !
    Mitt id fungerar i mina banker och vårdcentral.

    Mvh
    Sven-Gunnar
    Sven-Gunnar Svensson
  • Hej Sven-Gunnar,
    Självklart ska vi hjälpa dig med din inloggning.

    För att logga in behöver du först starta programmet för ditt BankID, sedan kan du påbörja din inloggning på hemsidan.

    För att logga in med BankID, gör så här:
    1. Starta först BankID-programmet där du har det installerat.
    2. Fyll i ditt personnummer.
    3. Tryck på Logga in.
    4. Skriv in din kod som du valde när du beställde BankID.
    5.  Du är nu inloggad.

    Om inloggningen inte fungerar kan du kontrollera om ditt BankID fungerar här: Testa ditt BankID.

    Om problemet kvarstår är du alltid välkommen att ringa in till oss på kundservice. Du når oss på nummer 0771–22 55 22 helgfria vardagar mellan 08.00-18.00.

    Vänliga hälsningar,
    Marlene Kundservice
  • Jag har Bank- ID installerat. Vad menar ni med starta Bank-ID programmet. H?ur gör jag? Kommer till hemsidan fyller i personnummer, trycker på logga in, sedan startar en röd blå cirkel som snurrar i oändlighet , eller säger något blev fel, startar om , samma visa igen , har funkat nån enstaka gång.
    Gunnar jönsson
  • Hej Gunnar,
    Bra fråga!

    Med den första punkten "Starta först BankID-programmet där du har det installerat" menar vi att du behöver öppna BankID-programmet antingen på datorn, mobil eller surfplatta. Vissa har det nämligen som en BankID-fil på datorn och andra har ett Mobilt BankID som en app på telefonen.

    Därefter fortsätter du till att påbörja din inloggning på hemsidan.

    Om du fortsätter stöta på problem med inloggningen rekommenderar vi att du ringer in till vår kundservice för vidare guidning. Du når oss på 0771-22 55 22 och vi har öppet varje helgfri vardag 08.00-18.00.

    Lycka till!
    Sandra Kundservice
  • Jag har ny mailadress!
    Hur gör jag för att byta mailadress?

    Karin Dalin
  • Hej Karin,
    Tack för att du hör av dig.

    För att byta mejladress behöver du logga in med BankID på vår hemsida.

    Mejladressen ändrar du sedan under Mina Sidor -> Min profil -> Personliga uppgifter. 

    När du har fyllt i den nya mejladressen bekräftar du ändringen med ditt BankID. Nu har du uppdaterat din mejladress hos oss.

    Vänligen,
    Sandra Kundservice
  • Hej. Verkar som jag köpt 2 lotter, istället för en, som jag vill ha. Hur gör jag då? Är alltså bara en (1) lott jag vill ha.

    Mvh Elvis
    Elvis Karlqvist
  • Hej Elvis,
    Tack för ditt inlägg!

    Ring gärna in till oss på 0771-22 55 22 så kommer vi att hjälpa dig. Vi sitter redo helgfria vardagar mellan 08:00-18:00.

    Vänligen,
    Matilda Kundservice
  • Hej!

    Jag kan inte logga in på Mina sidor via min iPhone. Kan ni hjälpa mig?
    Sophia
  • Hej Sophia,
    Tack för ditt inlägg.

    När du loggar in på Mina Sidor med en Iphone behöver du använda någon av följande webbläsare:

    • Safari 
    • Google Chrome 

    Tänk på att Google-appen ej fungerar för inloggning på Mina Sidor när du använder en Iphone. Detta är givetvis något vi ser över och hoppas skall fungera i framtiden.



    Vänliga hälsningar,
    Marlene Kundservice
  • Vill kommentera era inloggnings nyheter Känns som man ute stängs från mina sidor nu! Då jag inte har en smartphone eller dator ( brukar logga in på dotterns dator) och alltså inte har tillgång till bankid Detta känns mycket märkligt och fel. Finns det någon möjlighet  logga in på mina sidor någon annan väg
    Maj-lis
  • Hej Maj-lis,

    I januari träder den nya spellagstiftningen i kraft. Vi har därför valt att endast erbjuda BankID som inloggningsmetod då vi värnar om din integritet och trygghet.

    Om du inte har BankID så är det ingen fara. Du behöver inte själv rätta lotterna – det gör vi åt dig! Vi har fortfarande kvar automatisk vinstbevakning och meddelar dig alltid vid vinst.

    Stort lycka till!
    Sandra Kundservice
  • Hej!
    Jag undrar om man inte ska logga ut från mina
    sidor då jag loggat in mej med mobilt bankid?
    Som man gör då man är inne på en banksida.
    Ann-Margreth Svensson
  • Hej Ann-Margreth!
    Tack för ditt inlägg.

    Självklart går det även att logga ut från Mina Sidor på vår hemsida.

    Om du är inloggad via din dator gör du så här:

    Klicka på pilen intill ditt användarnamn - och sedan på - "Logga ut"




    Om du är inloggad via en mobil eller surfplatta gör du så här:
    Klicka på "Meny" - och sedan på "Logga ut".

    Vänliga hälsningar,

    Marlene Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.