Julklappen 2020 - Frågor & Svar

Varför har det dragits pengar för julklappen?

Digitala Tjänster (BookBeat, Readly, Pling och SF Anytime): Julklappen är en prenumeration som fortsätter automatiskt efter den kostnadsfria perioden. Det finns ingen bindningstid, så vill du inte fortsätta med prenumerationen kan du avsluta den genom att logga in hos förlaget ifråga.

Tidningar som skickas hem: Du behöver inte säga upp prenumerationen för din tidning, den avslutas automatiskt. Om du inte vill förlänga din julklappsprenumeration, så kan du bortse från räkningen du fick.

Nu har julklappar tagit slut

Det fanns ett begränsat antal julklappar och nu är tomtesäcken helt tom. Men vi ser fram emot ett nytt år fyllt av nya vinstchanser. Du vet väl att du har en ny vinstchans varje dag?

God Jul!

Var kan jag vända mig om jag behöver hjälp efter min beställning?

Om du har frågor kring tjänsten du har valt eller behöver hjälp med något efter din beställning, kontaktar du Morot & Co direkt.

Det är företaget som vi tagit hjälp av när det kommer till julklappsbeställningarna.

Du når dem på telefonnummer: 08-501 224 39, vardagar 9.00-16.00 eller via mejl postkodlotteriet@morot.co.


Varför har jag fått den här julklappen?

Postkodlotteriet ville hitta något litet att sprida glädja med så här innan jul. Alla kan ta del av klappen så långt lagret räcker, men det är frivilligt och man förbinder sig inte till någonting hos Postkodlotteriet.

Vad kan jag få?

Du får välja en prenumeration hos ungefär 80 olika tidningsprenumerationer och fyra olika digitala tjänster (Readly, BookBeat, Pling & SF Anytime hyrfilmer). Längden på prenumeration varierar från prenumeration till prenumeration, och framgår tydligt när du gör ditt val.

Var gör jag min beställning?

Gå in på: https://www.postkodlotteriet.se/jul20 och välj prenumeration eller digital tjänst. Om du beställer en tidningsprenumeration, behöver du bara fylla i beställningsformuläret. Väljer du en digital tjänst kommer du få ytterligare instruktioner via mejl, efter att du gjort själva beställningen.

Våra julklappar till våra kunder administreras av vårt partnerbolag, Morot & Co.

Vad behöver jag för att ta del av julklappen?

Du behöver ha en e-postadress. Det går inte att använda samma e-postadress för mer än en julklapp.

Jag har ingen e-postadress, vad ska jag göra?

Du kan skaffa en e-postadress. Du kan också be någon du känner om att få använda hens e-postadress.

Både jag och min partner har fått julklappen. Kan jag nyttja bådas?


Du kan absolut beställa två olika tjänster/tidningsprenumerationer, men inte samma. Erbjudandet gäller en gång per person per tjänst/tidningsprenumeration.

Jag vill ge bort en prenumeration till någon. Går det?

Det går jättebra. Vill du ge bort en tidningsprenumeration, anger du mottagarens uppgifter när du löser in julklappen. Vill du ge bort en digital tjänst kan du antingen ange mottagarens e-postadress redan när du beställer, eller så anger du din egen och ger sedan bort värdekoden.

Jag har redan en prenumeration på tidningen som jag vill välja, kan jag beställa en fortsättning på min existerande prenumeration med julklappen?

Tidningsprenumerationer är bara för nya prenumeranter. Har du redan en pågående prenumeration kommer du antingen få dubbletter, eller så blir gratisperioden inte alls registrerad hos förlaget.

Jag har redan en prenumeration på den här tjänsten, (Readly, BookBeat, Pling & SF Anytime hyrfilmer), kan jag beställa fortsättning till den med min julklapp?

Väljer du någon av de digitala tjänsterna, börjar den nya prenumerationsperioden automatiskt efter din pågående prenumeration.

Jag valde en digital tjänst och behöver nu ange mina kortuppgifter när jag ska skapa ett konto hos leverantören. Varför?

Det är för att prenumerationen fortsätter automatiskt efter gratisperioden, men det finns ingen bindningstid och du kan säga upp prenumerationen när som helst. Säger du upp den innan gratisperioden är slut, blir du inte debiterad någon kostnad.

Jag vill välja något lite senare. Hur länge gäller julklappen?

Det finns inget utgångsdatum, men själva antalet är begränsat. Lös ut klappen så snart som möjligt, så riskerar du inte att missa den.

Jag har ångrat mig, kan jag byta tjänst?

Tyvärr inte. Efter att du har bekräftat ditt val går det inte att ångra det. Men förhoppningsvis får du glädje av ditt val ändå.

Hur aktiverar jag värdekoden på den digitala tjänsten jag har valt?

Inom några timmar efter det att du har gjort din beställning, får du en orderbekräftelse av Morot & Co. I den finns det instruktioner om hur du aktiverar värdekoden.


Marlene (Uppdaterad ) Rapportera olämpligt innehåll
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.