Ta ut pengar från spelkontot

Hej.
Fick ett meddelande från er att jag skulle ta ut mina pengar från mitt konto annars avslutas det??? Är detta från er? Var ser jag om jag har pengar på mitt konto??
Ann-Christin Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Ann-Christin,
    Tack för ditt inlägg.


    Det stämmer att vi skickat ut ett sådant mejl.
    Loggar du in ser du summan du kan ta ut under Saldo och Kontanter.
    I ditt fall rör det sig om 11 kronor.
    Önskar du ta ut pengarna ser du hur du går tillväga i inlägget Ta ut summa under 100kr från hemsidan?


    Vänligen,

    Hanna
  • Hej.
    Jag har alltid loggat in på mina sidor med e-postadress och lösenord. Varför kan jag inte göra det nu? Har inte bankid och vill inte skaffa det heller.
    Tack för svar.
    Sylvia
    Sylvia Persson
  • Hej Sylvia,
    Tack för ditt inlägg.

    Att öka säkerheten ytterligare är ett krav i den nya spellagstiftningen som träder i kraft från årsskiftet. Därför har vi från den 1 november 2019 gjort om inloggningen.

    Vi har valt BankID som är den allra säkraste metoden eftersom vi värnar om din integritet och trygghet.

    Om du inte vill skaffa BankID erbjuder vi fortfarande vinstbevakning och meddelar alltid dig när det blir en vinst på dina lotter. Vinsterna betalas ut automatiskt inom fyra veckor.

    Har du fler funderingar är du alltid varmt välkommen att ringa vår kundservice på 0771-22 55 22, helgfria vardagar 08.00-18.00.

    Vänliga hälsningar,
    Marlene Kundservice
  • Tack för svar. Jag vill gärna att ni sätter in pengarna som jag har kvar på spelkontot, till det konto där ni drar varje månad för dom lotter jag har. Det måste väl gå att göra så?

    Sylvia Persson
  • Hej igen Sylvia,

    Om du önskar att utbetalningen hamnar på samma konto som du använder att för betala dina lotter behöver du registrera det bankkontot som utbetalningskonto för spelvinster.

    Du ändrar kontot genom att logga inMina sidor på med BankID.

    1. Klicka på Min profil.


    2. Scrolla ner till "Utbetalning av vinster", klicka på den blå pennan bredvid "Spelvinster".


    3.Fyll i det nya kontonumret för utbetalning och klicka på ändra.


    4. Bekräfta det nya kontonumret med ditt BankID.


    Lycka till!

    Sandra Kundservice
  • Hej! hur kommer jag till sidan där man kan spela bingo?

    Anders Högström
  • Hej Anders,
    Tack för din fråga!

    Sedan den 9 december 2019 har vi lagt ner våra bingo- och skraplotter på hemsidan och det går inte längre att spela dem.

    Självfallet finns postkodlotten fortfarande kvar och det finns många vinster att se fram emot!

    Vänligen,
    Sandra Kundservice
  • Var har ev. pengar på spelkontot hamnat om jag ej tagit ut dem själv?
    Var kan jag se historiken på spelkontot när ni plockat bort den från min sida?
    Rune
  • Hej Rune,
    Vilken bra fråga du ställer!

    Vi kommer att göra ett försök att utbetala alla innestående saldon i slutet av januari 2020 till de kunder som har ett utbetalningskonto registrerat eller via Swedbank utbetalningssystem (SUS) om det finns ett konto registrerat hos dem.

    Om du är osäker på din historik och huruvida du har pengar kvar på spelkontot så kan vi självfallet kolla upp detta åt dig genom att du skickar ett mejl med ditt ärende till kundservice@postkodlotteriet.se.

    Tänk på att inte lämna ut personliga uppgifter i vårt kundforum då ditt inlägg kan ses av andra. 

    Om du har missat att ta ut ditt saldo så finns möjligheten att mejla in ditt kontonummer till oss.

    I mejlet behöver det finnas med personnummer, clearing- samt kontonummer och information om att det gäller pengarna på ditt spelkonto.

    När vi emottagit detta mejl så får du ett svar med mer information om när bland annat utbetalning sker.

    Notera att det kan ta upp till två månader innan pengarna utbetalas då utbetalningarna från spelkontot sker månadsvis.

    Vänligen,
    Sandra Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.