Till senaste kommentaren

Säljare sa att mitt postnummer kommer vinna

Tycker det är lurendrejeri, när dom ringer o säger att man är med i grannyran. Frågade även om det var mitt postnr.
Hade haft lika stor eller liten chans med bara 1 lott.
Den går man inte på en gång till.
Lisa (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Lisa,
    Tack för ditt inlägg!

    Säljaren informerar om att man är med i dragningen för Grannyran, är det så att säljaren gav dig informationen om att ditt postnummer vunnit i Grannyran så får du gärna höra av dig till kundservice så att dom kan ta det vidare.

    Det stämmer att vinstchansen ökar i Grannyran om du har fler lotter, detta gäller endast Grannyran och inte våra övriga vinster.

    Alla postnummer med aktiva lotter är med i samtliga dragningar och det gäller även i Grannyrorna.

    Hur många postnummer som kommer att vara med i kommande dragningar är inget vi vet i förväg då vi inte har någon uppsägningstid eller bindningstid i Postkodlotteriet.
    Antal postnummer som deltar i lotteriet varierar varje månad beroende på hur många som avslutat sin prenumeration och hur många som gått med i Postkodlotteriet.

    Jag ber verkligen om ursäkt om du har fått fel information, återkoppla gärna till kundservice så hjälper dom dig att ta det vidare.

    Du når kundservice på 0771- 22 55 22 helgfria vardagar mellan 08.00-18.00.
    Det går även bra att mejla till Kundservice@Postkodlotteriet.se ange då ditt och säljarens telefonnummer.

    Jag hoppas att du får en fortsatt fin dag!

    Vänligen,
    (Uppdaterad )
  • Hej ser att detta är ett äldre inlägg men samma sak hände mig inför dragningen december 2022.
    Helt fel sätt när säljarna få det att låta som att just det postnummer som jag bekräftar har vunnit
    Fick en dålig magkänsla och köpte inte fler lotter men kollade sedan om postnumret hade vunnit men icke.
    Ann-Sofie
    Ann-Sofie
  • Hej Ann-Sofie,
    Tack snälla för ditt inlägg och din feedback!

    Så ska det definitivt inte gå till! En säljare får inte utfästa att ett visst postnummer kommer att vinna då alla våra utlottningar är helt slumpmässiga och vi vet således aldrig i förväg var vinsterna kommer att landa.

    Det är viktigt att allt går rätt till för Postkodlotteriet, så vi tar gärna vidare dina åsikter om du har möjlighet att skicka ditt och säljarens telefonnummer samt dag och ungefärlig tid för samtalet till kundservice@postkodlotteriet.se (ditt namn är givetvis konfidentiellt).

    Kundservice hjälper dig också så gärna med att lägga in en spärr mot säljsamtal som träder i kraft inom 24 timmar. Av säkerhetsskäl hanterar vi inte prenumerationsspecifika ärenden här i kundforumet.

    Vi önskar dig en fin dag och stort lycka till i alla våra utlottningar!

    Vänligen,
    Maria Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.