Vilken dag dras betalningen?

Hej!

Jag har fått ett brev från er om att ni byter betalningsdatum. Vad innebär det?

Vänliga hälsningar,
Sophia Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Sophia,
    Tack för ditt inlägg.

    Från december ändras betalningsrutinerna för Postkodlotteriet, vilket betyder att betalningen för din lottprenumeration dras första bankdagen varje månad, en månad i förskott.

    Ändringen innebär att:
    • I slutet av november betalar du för december spelmånad.
    • I början av december betalar du för januari spelmånad.

    Det blir alltså två betalningar tätt efter varandra som avser två spelmånader för din lott/dina lotter.

    Detta sker självklart bara vid ett tillfälle. Därefter dras betalningen som vanligt en gång i månaden, den första bankdagen.

    Skälet till ändringen är att vi vill minimera risken att du som kund missar en lottdragning. Skulle autogirobetalningen av någon anledning inte fungera har du med den nya ändringen alltså gott om tid att betala.

    Har du fler frågor eller något du vill veta mer om så är du alltid välkommen att ringa in till oss på kundservice.

    Du når oss på nummer 0771–22 55 22 och vi sitter redo att hjälpa dig helgfria vardagar mellan 08.00-18.00.

    Vänliga hälsningar,
    Marlene Kundservice
  • Känns konstigt att ni börjar dra första bankdagen i månaden nu blir bra ränta på pengarna !
    Susanne Blomgren
  • Hej Susanne,
    Vad trevligt att du skriver till oss här i kundforumet.

    Anledningen till att vi drar första bankdagen varje månad är för att man ska ha hela månaden på sig att kunna betala för att delta nästkommande månaden.

    Tidigare när en del kunder betalade i slutet utav månaden hade man endast tre dagar på sig att kunna delta månaden därpå.

    Önskar dig en fin fortsättning!
    Sandra Kundservice
  • Hej! Vilket datum i Juli drar ni via kort?,

    Mvh/Britt-Mari
    Britt-Mari
  • Hej Britt-Mari,
    Tack för ditt inlägg!

    Betalningen dras från ditt kort den andra bankdagen i månaden, dvs igår den 2 juli. Går inte det gör vi ett nytt dragningsförsök i slutet av månaden. Denna månad sker det den 28 juli.

    Önskar dig en jättefin sommar och lycka till i lottdragningarna!

    Vänligen,
    Maria Kundservice
  • Hej,
    Jag har köpt tre lotter genom erbjuder 99 kronor första gången, men jag visste inte att jag ska betala tre lotter varje månad
    Kan jag betala bara 170 för nästa månad? Tack på förhand.
    Wesam
  • Hej Wesam,
    Tack för ditt inlägg!

    Jag ser att du ringde in till kundservice idag och avslutade två av dina tre lotter. De kommer att avslutas efter augusti spelmånads slut. Således blir din betalning nästa månad enbart för en lott, dvs 170 kronor.

    Önskar dig en fortsatt fin sommar och lycka till i lottdragningarna!

    Vänligen,
    Maria Kundservice
  • Hej!

    Köpte en lott för 99kr 27/7 till min fru. Ser nu att ni debiterat mitt konto med ytterligare 170kr 4/8 ? Hur kommer det sig?
    Gällde lotten för 99kr i slutet på Juli endast 4dagar?

    Tacksam för svar!

    Mvh
    Niklas
    Niklas
  • Hej Niklas,
    Tack för ditt inlägg!

    Betalningen som drogs den 27 juli för 99 kronor till kampanjerbjudandet ni tog lotten med avser din frus lotts deltagande i alla våra utlottningar i augusti spelmånad. Betalningen som drogs idag på 170 kronor är för september spelmånad. När man tar en ny lott i slutet av månaden, så blir de två första betalningarna tätt intill varandra, men de avser således betalningen för två olika månader.

    Fortsättningsvis kommer betalningen att alltid dras den andra bankdagen i månaden, dvs betalningen i september för oktober spelmånad blir den 2 september med en månads mellanrum. Man betalar alltid i förskott för nästkommande spelmånad.

    Önskar er båda en fortsatt fin sommar och din fru stort lycka till i lottdragningarna!

    Vänligen,
    Maria Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.