Till senaste kommentaren

Har ni säljare som ringer angående Grannyran?

Hejsan!
Min sambo blev uppringd idag från ett 031-nummer som påstod vara från er att vår adress här i Falun kommer att vara med i nästa Grannyra nu 2019 och om han ville börja prenumerera/köpa lotter nu inför Grannyran. Han eller jag har aldrig haft lotter hos er tidigare. Var samtalet verkligen från er eller är detta en bluff??? Vi brukar ju alltid annars få erbjudanden från er via posten.
Vänliga hälsningar
Annica i Falun
Annica Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Annica,
    Tack för ditt inlägg.

    Det stämmer att våra säljare ringer ut inför Grannyran.
    De brukar meddela att postnumret är med och deltar i dragningen men var Grannyran hamnar vet vi inte i förväg.
    Önskar du spärra ert nummer för samtal framöver kan du göra det på vår hemsida.

    Vänligen,
    Hanna
  • Hej jag blev uppringd idag och fick veta att mitt postnummer är med i grannyran, hur vet jag att det inte är någon bluff?

    Det är svärt att se själv men personen som ringde sa att jag kommer få ett sms med bankgiro nummer/ plusgironummer.

    Stämmer det?
    Sofia
  • Hej Sofia,
    Toppen att du hör av dig!

    Alla postnummer med betalda lotter är med i varje dragning som görs. Våra säljare ska informera om kommande utlottningar som ditt postnummer är med och har chans att vinna.

    Självklart ska de vara tydliga med att det är utlottningar för alla lottköpare och de kan aldrig garantera en vinst i postnumret på de lotter som man köper.

    Om du har tackat ja till lotter i samtalet med säljaren stämmer det att vi brukar skicka ett sms där du får registrera ditt autogiro med hjälp av Mobilt BankID. Vi ber aldrig om kontouppgifter i samtalet.

    Du kan även registrera ett autogiro via vår hemsida.

    Om du har fler funderingar är du varmt välkommen att ringa vår kundservice på 0771-22 55 22 helgfria vardagar 08.00-18.00.

    Tänk på att inte lämna ut personliga uppgifter i vårt kundforum då ditt inlägg kan ses av andra. 

    Vänligen,
    Sandra Kundservice
  • Hej!
    jag har två lotter och blev uppringd av en lottsäljare som sa att om jag köper två till så har jag 4 chanser av 7 till att vinna i nästa grannyra.
    men jag köpte ej tycker att det lät lite konstigt.
    Är inte alla med lott i hela Sverige med i dragningen grannyran sa jag, men han påstod att det bara var halva Sverige var med.
    Är det sant att ni begränsar dragningen till typ Västsverige.
    Mvh Ingemar.


    Ingemar
  • Hej Ingemar,
    Tack för ditt inlägg!

    Vi uppskattar din feedback och beklagar verkligen att du fick felaktig information i samtalet. Självklart ska säljarna alltid vara tydliga med vad de erbjuder och vara professionella i alla sina samtal. Våra säljare ska informera om att ditt postnummer är med i utlottningarna och att alla postnummer med betalda lotter är med i dragningen.

    Eftersom alla våra utlottningar inklusive Grannyran är helt slumpmässiga, vet vi aldrig i förväg var vinsterna kommer att landa och våra säljare kan således aldrig garantera en vinst på de lotter som man köper eller att ett visst postnummer kommer att vinna.

    Om du tycker att samtalet inte gått rätt till, vill vi självklart ta det vidare med ansvarig chef. Då är du välkommen att kontakta oss i ett privat meddelande till kundservice@postkodlotteriet.se med ditt kund- och telefonnummer samt säljarens telefonnummer samt dag och tidpunkt för samtalet.

    Önskar dig en fortsatt fin sommar och lycka till i kommande utlottningar inklusive Grannyran nu i oktober med 114 miljoner i potten!

    Vänligen,
    Maria Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.