Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Hur byter jag betalkort?

Mitt kort har gått ut och jag behöver uppdatera kortuppgifterna.

Kommentarer

  • Hej Fia!

    För att byta betalkort på din lott i lotteriet behöver du:
    - Logga in på www.postkodlotteriet.se med BankID
    - Gå under Mina sidor -> Min profil
    - Skrolla ner till Betalsätt lotten -> Kortnummer-> Ändra
    - Du skickas vidare till en betalsida och fyller i kortnummer, giltighetstid och CVV2 kod.



    Sandra Kundservice
  • Hej!

    Jag kan inte ändra mina kortuppgifter. Har fått ett nytt kort och måste byta uppgifter på det ni har: Hur gör jag?
    Helen Strandberg
  • Hej Helen,
    Tack för din fråga!

    Hur du går tillväga för att uppdatera till ditt nya kort står beskrivet i svaret ovanför.

    Du är alltid välkommen att ringa vår kundservice för vidare guidning på 0771-22 55 22, helgfria vardagar 08.00-18.00.

    Lycka till!
    Sandra Kundservice
  • Jag har gjort precis som ovan och fick en betalning på 1kr på det nya kortet. Sen får jag "fel uppgifter" och kortet är ej registrerat...??
    Jonas Superti
  • Hej Jonas,
    Tack för ditt inlägg!

    I samband med att du byter kort reserverar vi en krona på ditt nya kort.

    Detta är endast för att säkerställa att kopplingen mellan oss och din bank fungerar som den ska. Denna krona betalas sedan tillbaka till dig.

    Prova gärna att följa stegen nedan igen:

    - Logga in på www.postkodlotteriet.se med BankID
    - När du är inloggad klickar du på "Min Profil"
    - Under "Betalsätt lotten" klickar du på "Ändra" till höger om "Kortnummer"
    - Lägg till ditt aktuella kortnummer
    - Bekräfta med ditt BankID

    Om du har fler frågor är du varmt välkommen att ringa oss på 0771-22 55 22 helgfria vardagar 08.00-18.00, så kan vi guida dig vidare.

    Ha en trevlig kväll!
    Sandra Kundservice
  • Hej. Det är ju precis så jag har gjort 3ggr och det har reserverat 1 kr varje gång och när jag sen går tillbaka så står det "fel uppgifter"
    Jonas Superti
  • Hej igen Jonas,

    Står det någon mer information i meddelandet som poppar upp förutom "fel uppgifter"?

    Återkom gärna med mer information så kan vi ta detta vidare.

    Allt gott!
    Sandra Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.