Till senaste kommentaren

Hur får man er att sluta skicka brev hem?

Hej,

Jag får (vad som känns som) reklambrev skickat till mig från er varje månad. Jag är rätt trött på det och skulle önska bli bortglömd hos er och ej få framtida reklambrev skickat hem till mig.
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Martin,
    Tack för ditt inlägg!

    Du kan själv lägga in en reklamspärr på din adress på vår hemsida med BankID. Har du inte BankID är du välkommen att kontakta Kundservice på 0771-22 55 22.

    Vill du att spärren kopplas till ditt personnummer och uppdateras när du flyttar eller byter namn, rekommenderar vi att du registrerar dig på NIX adresserat.

    Detta gäller dock all adresserad direktreklam från alla företag och organisationer, inte bara Postkodlotteriet.

    NIX adresserat uppdaterar ändringar löpande mot statliga personadressregistret, SPAR. Då behöver du inte anmäla din reklamspärr på nytt om du flyttar eller byter namn.

    Vänligen,
    (Uppdaterad )
  • Jag var ute i samma ärende och är glad över att det var smidigt att spärra sig från reklamutskick. Samtidigt kan man ju fundera över om det inte är lite väl många reklamutskick när det på google räckte att skriva ”sluta få” och träffen ”...post från postkodmiljonären” dök upp som tredje sökträff efter ”sluta få finnar” och ”sluta få ångest över mat”... Bara en iakttagelse. 😀
    (Uppdaterad )
  • Hej Sofie!

    Vi förstår naturligtvis att lotteriet inte är för alla men reklam är vårt sätt att nå ut till nya kunder då lotterna inte går att köpa butik. Vår vision är nämligen att världen blir bättre med starka samhällen, och därför bidrar våra lottköpare med ca 30 procent till våra 60 förmånstagare.

    Självfallet jobbar vi på att minska våra utskick och reklamspärren är i dagsläget det verktyg vi erbjuder om man önskar stoppa utskicken.

    Vi tackar för din förståelse och om du skulle ha fler funderingar kring lotteriet i framtiden är du alltid varmt välkommen att kontakta oss på 0771-22 55 22 eller kundservice@postkodlotteriet.se.

    Önskar dig en god fortsättning på det nya året!
    (Uppdaterad )
  • Jag tycker också ni bör se över er miljöpåverkan i detta. Både jag o min sambo får två brev per månad från er. Det måste ju vara sinnessjukt många btev ni skickar ut varje månad!
    (Uppdaterad )
  • Hej!

    Självklart jobbar vi på att minska onödiga pappersutskick och tar till oss dina synpunkter.

    Ett steg mot att lägre pappersförbrukning och minskad klimatpåverkan är vårt samarbete med Kivra, den digitala brevlådan. På så vis har vi lyckats minska brevutskicken till våra kunder då omkring 20 000 brev nu istället skickas digitalt.

    Om du önskar spärra dig för framtida utskick finner du länk till vår hemsida högre upp i tråden.

    Allt gott!
    (Uppdaterad )
  • Efter att ha spärrat utskick från er blir jag fortfarande spammad. Hur kan man få er att lägga av? Spärrat sedan två veckor tillbaka och har fortfarande fått tre brev.
    (Uppdaterad )
  • Hej Jens!

    Det kan vara bra att veta att det kan ta upp till tre månader, från dess att spärren är inlagd, tills att reklamen upphör helt.  Detta beror på att våra utskick trycks upp tre månader i förväg.

    Självklart trycks ingen ny reklam upp i ditt namn efter att vi mottagit din reklamspärr.

    Vänligen,
    (Uppdaterad )
  • Om det nu är så att jag inte nappat på eran reklam i över 8års tid, varför fortsätter ni skicka till en och samma individ? Är eran tanke att personen som blir spammad ska till slut ge med sig och köpa eran tjänst?
    Matte.
    (Uppdaterad )
  • Hej Matte,
    Tack för att du besöker vårt kundforum!

    Du kan när som helst själv lägga in en reklamspärr i ditt namn på vår hemsida via BankID.

    Vi hjälper dig också så gärna med att lägga in en reklamspärr. Du är då välkommen att ringa oss på 0771-22 55 22 eller skicka ett mejl till kundservice@postkodlotteriet.se och uppge då ditt namn och adress.

    Jag önskar dig en fin kväll!

    Vänligen,
    Maria Kundservice
    (Uppdaterad )
  • Hej!

    Har alldeles nyss lagt en spärr för de otaliga reklamutskick ni skickar ut till oss medborgare i detta land. Gäller då denna spärr för alla boende/ skrivna på aktuell adress eller behöver min hustru göra en egen spärr?
    Per
    (Uppdaterad )
  • Hej Per,
    Vad bra att du skriver till oss här i kundforumet och frågar!

    Din hustru behöver lägga in en reklamspärr i hennes namn som hon snabbt och smidigt kan göra på vår hemsida via BankID. Hon är också välkommen att ringa oss på 0771-22 55 22, om hon inte använder BankID.

    Vill ni att spärren kopplas till era personnummer och uppdateras när ni flyttar, rekommenderar vi att ni registrerar er på NIX Adresserat. Detta gäller dock all adresserad direktreklam även från andra företag och organisationer.

    Önskar er båda en fortsatt fin dag!

    Vänligen,
    Maria Kundservice
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.