Till senaste kommentaren

Hur får man er att sluta skicka brev hem?

Hej,

Jag får (vad som känns som) reklambrev skickat till mig från er varje månad. Jag är rätt trött på det och skulle önska bli bortglömd hos er och ej få framtida reklambrev skickat hem till mig.

Vänligen,
Martin

Kommentarer

  • Hej Martin,
    Tack för ditt inlägg!

    Önskar du spärra dig för framtida reklamutskick kan du göra detta genom att gå in via denna länk:

    Spärra reklam

    Vänligen,
    Matilda Kundservice
  • Jag var ute i samma ärende och är glad över att det var smidigt att spärra sig från reklamutskick.
    Samtidigt kan man ju fundera över om det inte är lite väl många reklamutskick när det på google räckte att skriva ”sluta få” och träffen ”...post från postkodmiljonären” dök upp som tredje sökträff efter ”sluta få finnar” och ”sluta få ångest över mat”... Bara en iakttagelse. 😀
    Sofie
  • Hej Sofie!

    Vi förstår naturligtvis att lotteriet inte är för alla men reklam är vårt sätt att nå ut till nya kunder då lotterna inte går att köpa butik. Vår vision är nämligen att världen blir bättre med starka samhällen, och därför bidrar våra lottköpare med 30 procent till våra 57 förmånstagare.

    Självfallet jobbar vi på att minska våra utskick och reklamspärren är i dagsläget det verktyg vi erbjuder om man önskar stoppa utskicken.

    Vi tackar för din förståelse och om du skulle ha fler funderingar kring lotteriet i framtiden är du alltid varmt välkommen att kontakta oss på 0771-22 55 22 eller kundservice@postkodlotteriet.se.

    Önskar dig en god fortsättning på det nya året!
    Sandra Kundservice
    (Uppdaterad ) Rapportera olämpligt innehåll
  • Det sjuka är verkligen att man inte skriver upp sig på detta utan det på något sätt är påtvingat. Folk pratar hela tiden om miljövänlighet men sen ser man sånt här... Det måste väl ändå finnas något bättre alternativ än detta? Känns otroligt 90-tal.
    Trötter
  • Hej Trötter!

    Vi arbetar hela tiden på att öka den digitala delen av vår marknadsföring.

    Att det ändå skickas reklam hem till folk beror kort och gott på att lotteriet får in många nya kunder på det sättet och därmed också ett större överskott att fördela till ideella organisationer.

    Vi hjälper självklart alla som vill spärra sin adress för reklam från oss. Det går även att registrera en spärr hos NIX Adresserat.

    Nix adresserat uppdaterar ändringar löpande mot statliga personadressregistret, SPAR. Då behöver du inte anmäla din reklamspärr på nytt om du flyttar eller byter namn.

    Vänliga hälsningar,
    Marlene Kundservice
  • Jag tycker också ni bör se över er miljöpåverkan i detta. Både jag o min sambo får två brev per månad från er. Det måste ju vara sinnessjukt många btev ni skickar ut varje månad!!!
    Anonym
  • Hej!

    Självklart jobbar vi på att minska onödiga pappersutskick och tar till oss dina synpunkter.

    Ett steg mot att lägre pappersförbrukning och minskad klimatpåverkan är vårt samarbete med Kivra, den digitala brevlådan. På så vis har vi lyckats minska brevutskicken till våra kunder då omkring 20 000 brev nu istället skickas digitalt.

    Om du önskar spärra dig för framtida utskick finner du länk till vår hemsida högre upp i tråden.

    Allt gott!
    Sandra Kundservice
  • Efter att ha spärrat utskick från er blir jag fortfarande spammad. Hur i helvete kan man få er att lägga av? Spärrat sedan två veckor tillbaka och har fortfarande fått tre brev. Lägg av för fan.
    Trött
  • Hej!

    Det kan vara bra att veta att det kan ta upp till tre månader, från dess att spärren är inlagd, tills att reklamen upphör helt.  Detta beror på att våra utskick förbereds några månader i förväg.

    Självklart trycks ingen ny reklam i ditt namn efter att vi mottagit din reklamspärr.

    Vänliga hälsningar,
    Marlene Kundservice
  • TRÖTT på det här! Men det spelar ingen roll om man lägger in en "spärr". Jag har, under alla år ni bedrivit denna tiggeriverksamhet, fått pappersbrev återkommande gånger fast jag spärrat utskick från er. År efter år. Visst, det kan ta ett år, eller två, som jag slipper se skiten men plötsligt börjas det igen. Ett tiggarbrev dimper ner i brevlådan.
    JAG bestämmer när ni ska få skicka era tiggarbrev till mig, gör ni det ändå utan mitt godkännande så kallas det för trakasserier. Jag citerar från ett föregående inlägg: "Lägg av för fan!"
    Peter
  • Hej Peter,
    Tack snälla för att du hör av dig!

    Självklart ska vi inte skicka erbjudanden via brev om det är oönskat.

    Jag kan tänka mig att det faktum att du ändå får brev trots att en reklamspärr har lagts in beror på att det var nyligen den lades in eller att du kanske har flyttat. Efter en reklamspärr har lagts in kan det dröja upp till tre månader innan spärren träder i kraft på grund av långa ledtider med tryck och distribution.

    Om du möjligtvis har flyttat efter reklamspärren lades in, så kan du lägga in en ny Reklamspärr på vår hemsida mot din nya adress.

    Du kan också lägga in en reklamspärr via NIX Adresserat för adresserad direktreklam skickad till dig som fortsätter att gälla även efter man flyttar. Detta gäller dock även reklamerbjudanden från andra företag och organisationer.

    Du är också välkommen att ringa vår kundservice så hjälper vi dig så gärna med att lägga in en reklamspärr samt kollar när den lades in. Du når oss på 0771-22 55 22 helgfria vardagar 8-18.

    Vänligen,
    Maria Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.