Till senaste kommentaren

Hur tänker ni på miljön vid era utskick?

Ni säger att ni är miljövänliga men skickar ändå pappersreklam. Varför?

Kommentarer

  • Hej Roya!

    På Postkodlotteriet gör vi medvetna val med hänsyn till både människa och miljö, något som naturligtvis även gäller vid våra reklamutskick.

    Vi arbetar hela tiden på att öka den digitala delen av vår marknadsföring och ett steg mot att lägre pappersförbrukning och minskad klimatpåverkan är vårt samarbete med Kivra, den digitala brevlådan. På så vis har vi lyckats minska brevutskicken till våra kunder då omkring 20 000 brev nu istället skickas digitalt.

    Att det ändå skickas reklam hem till folk beror kort och gott på att lotteriet får in många nya kunder på det sättet och därmed också ett större överskott att fördela till ideella organisationer.

    Lotteriets överskott bidrar även till positivt avtryck via organisationer och projekt så som WWF, Greenpeace och Naturskyddsföreningen, men självfallet arbetar vi alltid för att bli bättre!

    Önskar man inte få utskick kan man enkelt fylla i sina uppgifter i detta formulär.

    Mer information om hur vi hanterar vårt klimatavtryck finns på vår hemsida.

    Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
    Hanna

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.