Till senaste kommentaren

Varför kan jag ej få hjälp med min frus prenumeration via telefon?

Hej, Varför kan inte jag få hjälp via telefon med min frus prenumeration när jag har hennes kontaktuppgifter? I telefon sa ni att ni behöver tala med personen i fråga på grund av GDPR?
Stefan (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Stefan!

    Det stämmer, har man en lottprenumeration i Postkodlotteriet behandlar vi personuppgifter, så som personnummer, namn, adress, vinster m.m.

    Av säkerhetsskäl behöver vi därför alltid säkerhetsställa via telefon att vi talar med personen i fråga. Man kan därför som anhörig ej ringa in åt en annan person om personen inte är närvarande.

    Kan personen i fråga inte ringa in själv till oss går det alldeles utmärkt att du som anhörig mejlar in till kundservice@postkodlotteriet.se eller skickar brev till:

    Svenska Postkodlotteriet
    Box 193
    10123 Stockholm


    Vänligen,
    Sandra
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.