Till senaste kommentaren

Avslutas min lottprenumeration automatiskt om jag inte betalar?

Hej,

Avslutas min lottprenumeration om jag inte betalar lotten? Eller får man påminnelseavgift sen likt en vanlig faktura som inte betalas?
Linnéa Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Linnéa,
    Tack för ditt meddelande!

    Det är frivilligt att delta i utlottningarna, så om man väljer att inte betala in insatsen för nästkommande månads utlottningar deltar man inte utlottningen.

    Man kan inte vara skyldig oss några pengar.

    Då alla lotter deltar tillsvidare så skickar vi självfallet ut en ny faktura månaden därpå, men efter sex sammanhängande obetalda månader så avslutas prenumerationen automatiskt.

    Vänligen,
    Sandra Kundservice
  • Hej!
    Har jag förstått rätt då att om ni inte kunde dra pengar och man får ett mail att ni ska försöka senare i månaden, vinner man inte på den lotten då?
    För jag kan ju rätta lotten och det står vinst där...
    Jessica
  • Hej Jessica,
    Tack för din fråga!

    Vi tillämpar förskottsbetalning i lotteriet.

    Exempel:
    Betalning i november, avser deltagande i december spelmånad.
    Betalning i december, avser deltagande i januari
    spelmånad.

    Har du betalat i november, men missar betalningen i december innebär det att lotten deltar och du kan rätta hela december spelmånad men i januari spelmånad är lotten pausad. 

    Vi gör alltid flera uttagsförsök under månaden när du betalar med autogiro.
    Första försöket görs den första bankdagen, därefter en vecka senare och till sist slutet av månaden. Detta för att du ska ha tid på dig att säkra ditt deltagande till nästa spelmånad.

    Om vi inte får in din betalning innan sista förfallodagen innebär det att din lott inte deltar i nästkommande spelmånad.

    Mer information om våra betalningsdagar finner du på vår hemsida.

    Återkom gärna om du har fler funderingar.

    Stort lycka till!
    Sandra Kundservice
  • Hej,
    Jag fick mail från er om att mina lotter inte var betalda. Det stämmer bra för jag har bytt kontonummer. Det har jag gjort på grund av olika anledningar. Som det ser ut i dagsläget är det inte läge för mig att vara med längre.
    Det har varit en rolig tid men tyvärr så är det inte prioriterat nu.
    Jag vill heller inte ha några mail om att jag inte har betalat dom 2 lotter jag har.Jag vill heller inte bli betalningsskyldig för det inte går att dra några pengar från kontot.

    Tack på förhand!

    Alexander
  • Hej Alexander,
    Tack för ditt meddelande!

    Det är självfallet frivilligt att delta i lotteriet och vi har ingen bindningstid. Den tid du har varit med har du fortfarande bidragit till mycket gott till våra förmånstagare.

    På grund av säkerhetsskäl hanterar vi inga prenumerationsändringar här i kundforumet, men du är välkommen att ringa vår kundservice på 0771-44 55 44 helgfria vardagar 08.00-18.00 eller skicka ett mejl till kundservice@postkodlotteriet.se.

    Ha en fin dag och hoppas våra vägar möts igen i framtiden!
    Sandra Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.