Till senaste kommentaren

Vad innebär tjänsten Automatisk kortuppdatering?


För att stärka säkerheten för dig som kund när det kommer till återkommande betalningar så byts ditt kortnummer ut till ett fiktivt kortnummer. Detta innebär att om du tex spärrar ditt kort och får ett nytt kortnummer kopplat till samma bankkonto behöver du inte längre kontakta oss för att anmäla ditt nya kortnummer, köpet kan genomföras ändå med det fiktiva kortnumret.


Julia (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hur kan vi dra pengar från utgångna/spärrade kort?

    Det är bankerna som har utvecklat en tjänst där du som kortinnehavare inte behöver lägga in ditt nya kortnummer när du får ett utbytes- eller ersättningskort.


    Julia
    (Uppdaterad )
  • Hur har vi möjlighet att få tag på det nya kortnumret?

    Postkodlotteriet hanterar aldrig känslig kortinformation och ser inte ditt nya kortnummer. Merparten av bankerna är idag redan anslutna tjänsten som gör det möjligt att du som kund inte behöver agera om du får ett utbytes- eller ersättningskort. Köpen kan genomföras ändå med ett sk. fiktivt kortnummer. Det är en tjänst som kommer bli branschstandard för samtliga banker som ger ut kort. Vid frågor kan din bank kontaktas då det är dem som innehar tjänsten.
    Julia
    (Uppdaterad )
  • I vilka fall har vi möjlighet att förlänga kortet? 

    Vid utbytes- eller ersättningskort. Förutsatt att kortet är kopplat till samma bankkonto och kortvarumärke (Visa/Mastercard)
    Julia
    (Uppdaterad )
  • Hur kan du veta om din bank innehar tjänsten? 

    Om ditt kort har blivit utbytt och vi har kunnat dra pengar utan att du själv har gjort kortbytet så har din bank stöd för Automatisk kortuppdatering.

    Du kan kontakta din bank och fråga när tjänsten blir aktiverad på just ditt kort.

    Julia
    (Uppdaterad )
  • Hur avslutar man lotten?

    Genom att kontakta oss på Postkodlotteriet som vanligt.
    Julia
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.